همکاری بین‌المللی در راستای ضرورت محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات

همکاری بین‌المللی در راستای ضرورت محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: گفتگو پیرامون وضعیت کشورها در رابطه با تبلیغ و ترویج دخانیات و ممنوعیت‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال، از جمله مباحث مطرح شده بود که نما

27 تیر 1403 715 --

همکاری بین‌المللی در راستای ضرورت محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات

همکاری بینالمللی در راستای ضرورت محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: گفتگو پیرامون وضعیت کشورها در رابطه با تبلیغ و ترویج دخانیات و ممنوعیت‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال، از جمله مباحث مطرح شده بود که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران نیز تجربیات و دستاوردهای کشور را ارائه نمودند.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری اجلاس برخط سازمان بهداشت جهانی در رابطه با محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات به میزبانی دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مدیترانه شرقی، گفت: در این اجلاس کارشناسانی از سازمان بهداشت جهانی و کشورهای مختلف به ارائه مسائل به‌روز این حوزه و تجربیات موجود پرداخته و مهم‌ترین چالش‌های قانونی و اجرایی در حوزه بازاریابی دیجیتال دخانیات به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی در ادامه افزود: گفتگو پیرامون وضعیت کشورها در رابطه با تبلیغ و ترویج دخانیات و ممنوعیت‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال از جمله مباحث مطرح شده بود که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران نیز تجربیات و دستاوردهای کشور را ارائه نمودند.

کلاهدوزان با اشاره به قوانین و مقررات موجود در حوزه ممنوعیت تبلیغات، بازاریابی و فروش آنلاین دخانیات، تصریح کرد: از جمله قوانین موجود در این موضوع، «آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» و «ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و یا نگهداری محصولات دخانی و کالاهای تبلیغی دخانی» است.

وی در پایان، اظهار داشت: بررسی قوانین ملی کشورها، نقاط قوت، ضعف و چالش‌های موجود و گفتگو پیرامون همکاری‌های بینالمللی در راستای محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات از جمله موارد مطرح شده در روز پایانی و جمع‌بندی این اجلاس سه روزه بود.