وظایف:
1) مطالعه و استقرار نظام ها و سبک های مدیریتی نوین در راستای بهبود مدیریت
2) طراحی تشکیلات و بهبود ساختارهای سازمانی
3) انجام اقدامات لازم برای توسعه مشارکت بخش غیر دولتی و کاهش تصدی ها
4) مهندسی مجدد، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها و روش های انجام کار
5) توسعه فناوری اداری و اجرای برنامه های تحقق دولت الکترونیکی با بهره گیری
از خدمات فنی تخصصی واحدهای مربوط
6) تدوین و اجرای برنامه های لازم جهت ارتقاء سطح رضایت مردم و جلب رضایت
ارباب رجوع
7) تدوین برنامه های آموزشی کارکنان مرکز در چارچوب نظام آموزش کارکنان دولت و
نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی
8) سنجش سطح انگیزش کارکنان و برنامه ریزی لازم جهت ارتقاء آن
9) برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم جهت انتخاب مدیران و کارکنان بر اساس
نظام شایسته سالاری
10) هماهنگی در اجرای برنامه های ارزشیابی کارکنان مرکز
11) گردآوری و جمع بندی آمار نیروی
انسانی و اطلاعات اداری و مدیریتی
12) تدوین و اجرای برنامه های فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای تحقق تحول
اداری
13) انجام امور مربوط به تهیه و تنظیم، تصویب و ابلاغ بودجه مصوب مرکز
14) بررسی دعوتنامه ها و اطلاعیه های مربوط به اجلاس، کنفرانس ها و دوره های
آموزشی سازمان های داخلی یا خارجی و انتخاب افراد واجد شرایط از لحاظ ویژگی های
لازم برای اعزام و معرفی به مقامات ذی ربط و پیگیری اقدامات بعدی