ضرورت توسعه بازارهای بین‌المللی کسب کارهای الکترونیکی

ویژه دهه تولید و تجارت؛ ضرورت توسعه بازارهای بین‌المللی کسب کارهای الکترونیکی به گزارش روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، علیرضا جاویدعربشاهی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز تتا در نخستین جلسه تخصصی بین‌المل

17 تیر 1403 765 --

ضرورت توسعه بازارهای بین‌المللی کسب کارهای الکترونیکی

ویژه دهه تولید و تجارت؛

ضرورت توسعه بازارهای بین‌المللی کسب کارهای الکترونیکی

به گزارش روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، علیرضا جاویدعربشاهی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز تتا در نخستین جلسه تخصصی بین‌المللی سازی کسب و کارها در حوزه تجارت الکترونیکی که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، گفت: با توجه به برنامه راهبردی مرکز به‌منظور توسعه بازارهای بین المللی کسب کارهای تجارت الکترونیکی مدل، مولفه‌ها و راهبردهای بین‌المللی‌سازی کسب و کارهای الکترونیکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جاویدعربشاهی با اشاره به چالش‌های فراروی کسب و کارها برای ورود به بازارهای خارجی گفت: دو راهبرد برای غلبه بر موانع بین‌المللی‌سازی وجود دارد، اول راهبردهای غلبه بر خارجی بودن و دوم راهبردهای غلبه بر خارج از شبکه بودن.

وی در این نشست عنوان کرد: مدل بین‌المللی‌سازی کسب و کارهای الکترونیکی راهنمای جامعی است در جهت تدوین راهبردها و سیاست‌های ورود کسب و کارها به بازارهای بین‌المللی که با سه مولفه دامنه، عمق و زمان قابل تبیین می‌باشد.

لازم به ذکر است در این نشست، مدیران کسب و کارهای تجارت الکترونیکی و متخصصان و فعالان زیست‌بوم تجارت الکترونیکی به ارائه تجربیات و نقطه نظرات خود پرداختند.