ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و ‌کارهای اینترنتی

وزیر صمت در جمع خبرنگاران تأکید کرد: ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و ‌کارهای اینترنتی با توجه به ارتقای حجم معاملات الکترونیکی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پایان مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کار

21 اسفند 1400 2,431 --

ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و ‌کارهای اینترنتی

وزیر صمت در جمع خبرنگاران تأکید کرد:

ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و ‌کارهای اینترنتی با توجه به ارتقای حجم معاملات الکترونیکی

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پایان مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR) در جمع خبرنگاران، راه‌ اندازی این سامانه هوشمند را با توجه به افزایش حجم معاملات الکترونیکی، یک ضرورت دانست.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، سیدرضا فاطمی‌امین افزود: این سامانه برای رسیدگی به شکایات از کسب ‌و کارهای اینترنتی به صورت داوری جمعی و برخط است.

وی راه ‌اندازی این سامانه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به این‌که حجم فروش و مبادلات الکترونیکی به شدت رو به افزایش است، راه ‌اندازی این سامانه یک ضرورت بود.

رسیدگی سریع ‌تر به شکایات از کسب ‌و‌ کارهای اینترنتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت ماهیانه ۲ هزار و ۵۰۰ شکایت از کسب‌ و کارهای اینترنتی خبر داد و گفت: با راه ‌اندازی این سامانه هوشمند، رسیدگی به این‌گونه شکایت ‌ها در مدت زمان کوتاه‌ تری انجام می‌ شود.

فاطمی‌امین با بیان این‌که این سامانه الزامات بسیار محکمی دارد، تأکید کرد: سامانه برخط (CODR) بیشتر نقش بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی خواهد داشت و این سامانه در رتبه‌ بندی کسب‌ و کارهای اینترنتی که برای ما بسیار مهم است، تأثیر زیادی دارد.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب ‌و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (CODR) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.

دانلود کلیپ سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)