اطلاعیه: اعلام امتیازات رتبه بندی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف فرهنگ سازی و کم
اعلام امتیازات رتبه بندی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی
اطلاعیه:
اعلام امتیازات رتبه بندی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف فرهنگ سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرف کنندگان و خریداران، در نخستین گام اجرایی به تدوین شاخص ها و امتیازدهی نحوه پاسخگویی به شکایات دریافتی توسط کسب و کارها پرداخت. در این گام نحوه تعامل بیش از پنجاه هزار کسب و کار با مشتریان در قبال شکایات دریافتی، نظارت و امتیازدهی گردید و کسب و کارها از امتیازهای دریافتی خود مطلع شدند. همچنین در گام دوم اجرای طرح مذکور، این مرکز به توسعه شاخص های رتبه بندی و امتیازدهی در سایر حوزه های مرتبط با عملکرد کسب و کار از جمله سوابق و توانمندی کسب و کار پرداخت .
حال در گام سوم اجرا، این مرکز ضمن تشکر از همراهی و همکاری تمامی ذی نفعان این طرح از جمله کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نظر دارد از ابتدای مهرماه سال جاری، امتیازات دریافتی کسب و کارها در دو محور سوابق عملکرد (در این فاز صرفاً شاخص های مسئولیت پذیری مالی، پاسخگویی به شکایات و سوابق تخلفات) و توانمندی (در این فاز صرفاً شاخص توانمندی مالی) را به طور عمومی در پروفایل اینماد مرتبط با هر کسب و کار نمایش دهد.
لذا کسب و کارهای محترم می توانند در فرصت باقی مانده تا تاریخ مذکور، نسبت به ارتقاء و بهبود امتیازات خود در دو محور مذکور اقدام نمایند. با توجه به اینکه امتیازات پاسخگویی به شکایات هر کسب و کار در کارتابل اینماد وی قابل دسترس و مشاهده است، لذا هر کسب و کار می تواند با مراجعه به کارتابل مذکور از امتیاز پاسخگویی به شکایات خود مطلع شده و از طریق پاسخگویی به شکایات نسبت به ارتقا امتیاز خود در این حوزه اقدام نماید.
کسب و کارهای محترم می توانند سوالات خود در این حوزه را از طریق پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir مطرح نمایند.