طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کلید خورد ... به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بحث آگهی و تبلیغات در کسب و کارهای اینترنتی با وجود محدودیتها و مسائل، دستخوش مشکلات
طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، کلید خورد...
طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی،
در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کلید خورد ...
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بحث آگهی و تبلیغات در کسب و کارهای اینترنتی با وجود محدودیتها و مسائل، دستخوش مشکلاتی از قبیل عدم احراز هویت فرد تبلیغکننده، روشن نبودن قوانین موجود در حوزه تبلیغات و مسائل و چالش های حوزه پلتفرمها و ... میباشد که رسیدگی و ساماندهی به این حوزه را الزامی میسازد.
با توجه به اشاره قانون تجارت الکترونیکی به این حوزه در مواد 56 قانون تجارت الکترونیکی «تأمین کنندگان در تبلیغات باید مطابق با رویه حرفه ای عمل نمایند» و 57 آن قانون « تبلیغ و بازاریابی برای کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی»، می بایست ضوابط این دو ماده به موجب آئین نامه ای که در بند ب ماده 79 قانون تجارت الکترونیکی به آن اشاره شده تدوین گردد و در آیین نامه مذکور مواد قانونی جهت رفع مسائل و بهبود وضعیت تبلیغات اینترنتی در ایران ارائه شود.
در این راستا جلساتی در مرکز ملی فضای مجازی با موضوع تبلیغات و ضرورت تدوین آیین نامه برای رفع مشکلات و مسائل پیش روی کسب و کارهای اینترنتی فعال در این حوزه برگزار گردید. مقرر شد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری برخی از ذی نفعان این حوزه )وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مركز تشخيص و پيگيري پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي، مرکز امور اصناف و بازرگانان، و ... ( ضمن بررسی قوانین و آیین نامه های موجود اقدام به تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی نماید و آیین نامه مذکور به تصویب هیات وزیران رسیده و به مرحله اجرا درآید. تدوین آیین نامه برای کسب و کارهای اینترنتی می تواند افق های روشنی برای این حوزه به همراه داشته باشد و مشکلات و مسائل موجود را مرتفع نماید.
جلسات مختلفی مرتبط با موضوع تبلیغات در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شده و همچنین اولین جلسه هم اندیشی در خصوص تدوین آیین نامه مذکور با حضور ذی نفعان مدعو در این حوزه در مرکز برگزار گردید. شایان ذکر است پس از مشخص شدن چارچوب و تدوین نسخه اولیه از این آییننامه، از سایر ذی نفعان از جمله اتحادیه کسب و کارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانهای و نمایندگان کسب و کارهای فعال در این حوزه، جهت ارائه پیشنهادات و تجربیات مرتبط با هدف تکمیل آییننامه در جلسات آتی تبلیغات دعوت خواهد شد.