آخرین وضعیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تا پایان شهریورماه 1401

آخرین وضعیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تا پایان شهریورماه 1401 آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، آخرین وضعیت تحلیل، طراحی و راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و همچنین بهره‌برداری از آن تا پایان شهریورماه 1401 را تشریح نم

04 مهر 1401 4,391 --

آخرین وضعیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تا پایان شهریورماه 1401

آخرین وضعیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تا پایان شهریورماه 1401

آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، آخرین وضعیت تحلیل، طراحی و راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و همچنین بهره‌برداری از آن تا پایان شهریورماه 1401 را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در مراسمی که جهت رونمایی از امکان خرید توصیفی در سامانه ستاد برگزار شده بود، در خصوص آخرین وضعیت تحلیل، طراحی و راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) تا پایان شهریورماه 1401، اعلام داشتند: در این خصوص می توان به فراهم شدن بستر ثبت‌نام غیرحضوری بر اساس استعلام سیستمی اطلاعات هویت، مکان، تماس و صلاحیت کاربر اشاره داشت به طوریکه بستر الکترونیکی انجام 34 نوع معامله با استفاده از امضای الکترونیکی فراهم شده و پوشش تمامی انواع معاملات در سامانه نیز به کلیه مشمولان ابلاغ شده است. همچنین 21 مورد تبادل اطلاعات سامانه با سامانه‌های دیگر انجام شده و 10 مورد با همکاری دستگاه مربوطه در حال انجام است و بیش از 30 نوع گزارش مهم مدیریتی و نظارتی بر اساس اطلاعات سامانه ایجاد شده است.

آرش عسکری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

عسکری همچنین در خصوص آخرین وضعیت بهره‌برداری از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تا پایان شهریورماه 1401 نیز اعلام داشتند: حدود 13979 دستگاه/ نهاد دولتی/ عمومی و حدود 362 هزار فعال بخش خصوصی در سامانه ثبت نام نموده‏اند و به 600 نفر از کاربران دستگاه‌های نظارتی (اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و واجا) دسترسی نظارتی اعطا شده است.

ایشان در ادامه افزودند: تعداد کل کاربران سامانه (اعم از کاربران دولتی (اجرایی و نظارتی) و خصوصی)، حدود 450 هزار نفر می باشد و حدود یک میلیون و چهارصد و هفده هزار فقره انواع معامله به ارزش 942 هزار میلیارد تومان در سامانه ثبت شده و انتشار برخط اطلاعات معاملات به ‌منظور شفاف‌سازی و دسترسی آزاد عموم انجام شده و مرکز تماس و پشتیبانی سامانه، به طور متوسط روزانه به 1800 تماس پاسخ می‌دهد.