چاپ        ارسال به دوست

امکانپذیر شد:

ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

امکانپذیر شد:

ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از راه اندازی امکان ثبت نام برخط (Online) متقاضیان شرکت در معاملات دولتی بصورت غیرحضوری و رایگان در بستر سامانه خبر داد.

آرش عسکری افزود: متقاضیانی که بخواهند در معاملات دولتی به عنوان تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و یا مزایده­ گر ثبت نام نمایند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home بخش ثبت نام، از این امکان بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره­ مند شوند. لازم به ذکر است ثبت نام ایشان بصورت متمرکز بوده و نیازی به ثبت نام مجدد بصورت جداگانه و مجزا برای تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و مزایده­ گر نیست. همچنین پس از انجام ثبت نام و دریافت مشخصات کاربری، امکان فعال شدن در هر سه زیرسامانه (خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده) به عنوان تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و مزایده ­گر برای ایشان فراهم خواهد بود.

همچنین ایشان اظهار داشتند: با راه اندازی این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه­ های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است. از مزایای ثبت نام برخط (غیر حضوری) نسبت به ثبت نام حضوری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- ثبت نام رایگان

ثبت نام غیر حضوری بصورت رایگان می باشد در حالیکه، ثبت نام حضوری مستلزم پرداخت هزینه (500 هزار ریال برای اشخاص حقیقی و 700 هزار ریال برای اشخاص حقوقی)

2- عدم نیاز به مراجعه حضوری (حذف هزینه های تردد در مراجعات)

3- کاهش چشم گیر زمان ثبت نام

4- عدم نیاز به مستندات کاغذی (صرفه جویی در مصرف کاغذ)

5- امکان ثبت نام آنلاین به صورت 24 ساعته

6- درج صحیح اطلاعات و عدم بروز خطای انسانی با توجه به استعلام آنلاین در لحظه (حذف عامل انسانی)

7- احراز مدارک از طریق استعلام برخط

سرپرست سامانه اظهار داشت: در ایجاد و توسعه ثبت نام غیر حضوری در سامانه، تعاملات و تبادلات سیستمی مختلفی با دستگاه ­های متولی هر سرویس صورت پذیرفته است. این تبادلات بصورت برخط و از طریق وب سرویس­ های متعدد برقرار شده است. فهرست موارد مذکور به شرح زیر به اطلاع می ­رسد:

1- سرویس اطلاعات هویتی

2- سرویس اطلاعات مربوط به نشانی از طریق استعلام کدپستی

3- بررسی صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسئول

4- بررسی صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت ها

5- استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی

6- استعلام کد اقتصادی


١٠:٢٣ - شنبه ١٧ اسفند ١٣٩٨    /    شماره : ٣٥٣    /    تعداد نمایش : ٥٤٥٨٩٢