چاپ        ارسال به دوست

سوالات متداول

سوالات متداول سامانه جامع تجارت

به منظور دستیابی به اهداف توسعه تجارت الکترونیکی و در راستاي عمل به تكاليف قانوني تصريح شده در اساسنامه مركز توسعه تجارت الكترونيكي، ماده 70 قانون برنامه پنجم، ماده 8 قانون بهبود مستمر فضاي كسب و كار، طرح تحول اقتصادي و مصوبه كارگروه فاوا، پياده‌سازي پروژه پنجره واحد تجارت از اواخر سال 1388 با دورنماي تبديل ايران به هاب تجاري و ترانزيتي ترجيحي براي جامعه بازرگاني کشور، تجار و سرمايه‌گذاران خارجي در منطقه خاورميانه و با هدف ارائه يک پلتفورم الکترونيکي امن، قابل اعتماد، شفاف و مبتني بر استانداردهاي باز به منظور تسهيل جريان تبادل اطلاعات و يکپارچه سازي خدمات دستگاه‌هاي دولتي و توسعه فرصت‌هاي جديد تجاری و بهبود فضاي رقابت سالم براي تمام بازيگران اقتصادي كشور، در دستور كار مركز توسعه تجارت الکترونیک قرار گرفت. از جنبه آثار اقتصادي، طرح مزبور، بطور مستقيم بر كاهش مدت زمان و هزينه تكميل رويه‌هاي صادرات، واردات و ترانزيت اثرگذار است. با توجه به فرا سازمانی بودن طرح پنجره واحد تجارت، كليه افراد (تجار) و سازمان‌هايي كه جهت انجام الزامات قانوني فرايندهاي تجاري (صادرات، واردات و ترانزيت) تسليم‌كننده و يا استفاده‌كننده داده هاي تجاري هستند، به نحوي ذينفع طرح مي‌باشند. با توجه به اهمیت این سامانه و الزام اجرا و بهره برداری بهینه از آن و در راستای تسریع عملیات توسط کاربران، سوالات متداولی که کاربران این سامانه با آن مواجه خواهند شد در این سند بیان شده است. بر این اساس مطالعه این سند، به کلیه فعالان این حوزه، توصیه می شود.

دانلود فايل : سوالات_متداول_سامانه_جامع_نسخه_1.pdf ( 814KB )


١٥:٠٢ - دوشنبه ٢ مرداد ١٣٩٦    /    شماره : ٦٦    /    تعداد نمایش : ٥١٠