چاپ        ارسال به دوست

رشد 125 درصدی تجارت الکترونیکی استان کرمان در شش ماهه نخست سال 1402
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

رشد 125 درصدی تجارت الکترونیکی استان کرمان در شش ماهه نخست سال 1402

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

رشد 125 درصدی تجارت الکترونیکی استان کرمان در شش ماهه نخست سال 1402

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به رشد 125 درصدی تجارت الکترونیکی استان کرمان در 6 ماهه نخست سال 1402 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 1401، گفت: متوسط ارزش هر تراکنش تجارت الکترونیکی در استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رئیس این مرکز در نشست فرصت‌های توسعه تجارت الکترونیکی در استانداری کرمان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل صمت استان و مدیران و فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم رشد مناسب تجارت الکترونیکی در استان کرمان، ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی این استان در شش ماهه نخست سال 1402، بیست و چهار هزار میلیارد تومان بوده که سهم آن از کل کشور 2 درصد است.

وی افزود: سهم ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی این استان نسبت به جمعیت، با توجه‌ به ظرفیت‌های بالای اقتصادی منطقه، ظرفیت رشد بالایی دارد و این سهم با همت فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی استان کرمان و حمایت دستگاه‌های متولی می‌تواند به 5 درصد برسد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تا پایان شش‌ماهه نخست سال 1402 تعداد ۲۵۵۱ کسب و کار دارای اینماد فعال در استان کرمان هستند که در این زمینه شاهد رشد ۴۴ درصدی نسبت به بازه مشابه سال قبل بوده‌ایم.

کلاهدوزان با اشاره به بیشترین زمینه فعالیت واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد در استان کرمان گفت: هشت درصد فعالان تجارت الکترونیکی در زمینه فروشگاه‌های تخصصی کالاهای پوشیدنی و ملزومات شخصی و منزل، هفت درصد در فروشگاه تخصصی تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، شش درصد در فناوری اطلاعات، چهار درصد در خدمات آموزشی و چهار درصد در کالاهای تخصصی فعال هستند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۳ درصد مالکان شرکت‌های تجارت الکترونیکی در استان کرمان بانوان هستند، تصریح کرد: نرخ مشارکت بانوان در ایجاد کسب‌وکارهای الکترونیکی در استان کرمان 6 درصد بالاتر از نرخ متوسط کشوری است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه انسانی در استان کرمان بیان کرد: از این ظرفیت تاکنون به‌اندازه کافی بهره‌برداری نشده است که در صورت استفاده از این ظرفیت شاهد رشد بیشتر تجارت الکترونیکی در استان کرمان خواهیم بود.



١٠:٥٣ - سه شنبه ٧ آذر ١٤٠٢    /    شماره : ٦٤٣    /    تعداد نمایش : ١٧١٧