چاپ        ارسال به دوست

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

راه اندازی سامانه CODR، نتیجه یک کار مشترک بین دستگاهی

وزیر صمت در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط اعلام کرد:

راه اندازی سامانه CODR نتیجه یک کار مشترک بین دستگاهی/ نقش مهم CODR در رتبه ‌بندی کسب ‌و کارها و بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)، گفت: راه ‌اندازی سامانه CODR کار جمعی و مشترک وزارت صمت، وزارت دادگستری، قوه‌قضاییه، معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و اتاق بازرگانی بوده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سیدرضا فاطمی ‌امین افزود: با توجه به افزایش حجم تجارت الکترونیکی، راه‌ اندازی این سامانه ضرورتی بود که باید محقق می‌ شد.

سادگی و تسهیل استفاده از سامانه برخط CODR

وی با اشاره به سادگی و تسهیل استفاده از سامانه برخط (CODR) بیان کرد: خریدار با یک کلیک روی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) در درون همان سایت می ‌تواند نسبت به ارسال شکایت و پیگیری شکایت خود اقدام کند.

جمع سپاری و داوری جمعی در سامانه برخط CODR

وی جمع سپاری و داوری جمعی را از دیگر ویژگی‌ های این سامانه دانست و ادامه داد: داوری جمعی به صورت برخط بدون هیچ‌گونه هزینه تشکیلاتی و ساماندهی از طریق خود مردم انجام می‌ شود.

اعمال سریع نتایج داوری برای کسب ‌و کارهای اینترنتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین الزامات اجرای احکام را از دیگر مزایای این سامانه دانست و تصریح کرد: زمانی که داوران حکم به تخلف یک نماد اعتماد الکترونیکی (کسب ‌و کارهای اینترنتی) دادند، حکم مورد نظر در مدت زمان کوتاهی اعمال می ‌شود.

نقش مهم سامانه CODR در رتبه‌بندی کسب ‌و کارها

فاطمی ‌امین در ادامه به نقش مهم سامانه برخط (CODR) در رتبه ‌بندی کسب‌ و کارها اشاره کرد و گفت: به موضوع رتبه ‌بندی اهمیت می ‌دهیم و برنامه ویژه ‌ای در این حوزه داریم. رتبه بندی در واقع آبروی یک کسب ‌و کار محسوب می ‌شود.

بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی

وی در پایان تأکید کرد: این سامانه هوشمند، بازدارندگی لازم را برای پیشگیری از تخلفات احتمالی ایجاد می ‌کند و تعامل هر چه بیشتر کسب‌ و کارها را با خریداران به وجود می‌ آورد.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب ‌و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (CODR) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.

دانلود کلیپ سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)


١٦:٣٣ - شنبه ٢١ اسفند ١٤٠٠    /    شماره : ٤٩٥    /    تعداد نمایش : ٢١١٥