چاپ        ارسال به دوست

اعتمادسازی و شفافیت دستاورد ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو در سکوهای الکترونیکی
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

اعتمادسازی و شفافیت، دستاورد ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو در سکوهای اینترنتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری اعلام کرد:

اعتمادسازی و شفافیت، دستاورد ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو در سکوهای اینترنتی

رئیس مرکز تتا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو پرداخت و تاکید کرد که قابلیت های جدید سکوهای آگهی اینترنتی خودرو اعتمادسازی و شفافیت بیشتری را برای کاربران ایجاد نموده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، علی رهبری در این نشست با معرفی سابقه‌ای از ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو، گفت: روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی در سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو منتشر می ‌شود که یکی از دلایل و شبهات مطرح شده برای افزایش بی‌ رویه قیمت خودرو در سال ۹۸ وجود آگهی های غیر واقعی با قیمت بالا بوده است.

ارایه اِمتا به عنوان زیرساخت لایه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام شد، تصریح کرد: این روند آسیب شناسی منجر به ارایه سامانه اِمتا در مرداد ۱۳۹۸ به عنوان زیرساخت احراز هویت و صلاحیت کسب و کاری در لایحه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی شد.

علی رهبری، رئیس مرکز تتا

رویکرد هوشمندانه حاکمیت و حرکت بسمت سیاست‌گذاری نرم

رئیس مرکز تتا با بیان اینکه در این حوزه سکو ها نیز اقداماتی برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر انجام دادند که رصد قیمت‌کف بازار و عدم نمایش قیمت‌های نامتعارف از جمله آنها بوده است، ایشان ادامه داد: مجموعه این روند به سمتی رفت که حاکمیت رویکرد هوشمندانه اتخاذ کرد و به سمت سیاست‌گذاری نرم پیش رفت.

رهبری در ادامه تصریح کرد: در این راستا، احرازها در سکوها به جای اینکه اجباری باشد در قالب سرویس ارزش افزوده و (در صورت تمایل آگهی کننده) استفاده و ارایه می شود و وب‌سرویس هایی که قبلا صرفا در اختیار حاکمیت بود به سکوها ارائه گردید.

وی همچنین گفت: در این راستا امکان احراز هویت کاربر، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌کننده، امکان احراز وجود خودرو آگهی‌شده از ابزارهای ساماندهی سکوهای درج آگهی بوده است.

ارایه نشان مجزا (Badge) برای هر یک از احرازها در سکوهای آگهی

رئیس مرکز تتا اضافه کرد: هر یک از این احرازها، نشان مجزا (Badge) دارند و مجموع تعداد آگهی های منتشر شده آگهی‌کننده نیز نمایش داده می‌شود و روش نظارت و کنترل قیمت آگهی‌ها نیز با جزئیات دقیق به سازمان حمایت اعلام شده است.

اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنها

رهبری در ادامه با بیان اینکه افزایش اطمینان مصرف‌کننده باعث ارتقاء مراجعه به کسب و کارها می شود، گفت: یکی از زیرساخت های توسعه، اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنهاست.

امکان استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه در سکوهای آگهی الکترونیکی

وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که وب‌سرویس های بیشتری را از حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت بیشتر برسد، ادامه داد: در گام‌های بعدی وب‌سرویس‌های بیشتری از جمله وب‌سرویس استعلام سوابق خسارت خودرو از طریق بیمه مرکزی به سکوهای دیوار، شیپور، باما و سایر آنها ارائه خواهد گردید.

رسانه‌ها قابلیت‌های جدید سکوها را به مردم و خریداران اطلاع رسانی کنند

رئیس مرکز تتا با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نیز فرهنگ سازی های لازم و اطلاع رسانی ها را برای مخاطبین، مردم و خریداران انجام دهند، گفت: سرویس‌های ارائه خدمات پس از فروش خودروسازها نیز می‌تواند در اختیار سکوها قرار گیرد.

رهبری در پایان گفت: با ساماندهی انجام گرفته، شائبه ای که آگهی‌های صوری سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود برچیده خواهد شد و این گام آغازین برای اطمینان بخشی به بازار است.
تقدیر از سه پلتفرم آگهی الکترونیکی توسط قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی

در این نشست با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از مدیران سکوهای دیوار، شیپور و باما به سبب تلاش مجدانه برای اجرای دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو در پلتفرم‌ های خود، تقدیر و تشکر گردید.

این نشست با حضور نمایندگانی از شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بیمه مرکزی، سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و نمایندگان پلتفرم‌ های آگهی الکترونیکی دیوار، شیپور و باما برگزار شد.

اهدای لوح تقدیر به آقای آرمندهی، مدیرعامل پلتفرم دیوار

اهدای لوح تقدیر به آقای اشرف زاده، نماینده پلتفرم شیپور

اهدای لوح به آقای وساقی، نماینده پلتفرم باما


١٦:٥٤ - سه شنبه ٥ بهمن ١٤٠٠    /    شماره : ٤٨٤    /    تعداد نمایش : ١١٨٢