پشتیبانی آنلاین در سایت مرکز (خردادماه سال 1400)

ردیف

عنوان

میزان

1

موارد پاسخگویی

تعداد

236

درصد ارائه پاسخ به سوالات مطروحه

% 35

ارجاع به پشتیبانی سامانه ها جهت دریافت راهنمایی/ حل مشکل

% 35

سایر (مبهم بودن سوالات مطروحه و عدم پیگیری مخاطب جهت تصحیح سوال)

% 30

2

متوسط زمان پاسخگویی از لحظه ثبت پیام تا زمان پاسخگویی

دقیقه

5

 

گزارش پاسخ به مشاوره های درخواستی کاربران به تفکیک سامانه ها (خردادماه 1400)

ردیف

نام سامانه

موضوع سوالات

تعداد تیکت ثبت شده

رفع مشکل با پاسخ به تیکت (درصد)

ارجاع به واحد تخصصی (درصد)

1

سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

درخواست اعطای نماد اعتماد

1542

78

22

شکایت از کسب و کار

254

69

31

رتبه بندی کسب و کارها

124

74

26

2

مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام

دریافت و تمدید گواهی امضای دیجیتال

684

85

15

درخواست مجوز دفتر ثبت نام

12

100

0

3

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

ثبت نام

254

95

5

مناقصه و مزایده

574

86

14

خرید

365

79

21

4

سامانه جامع تجارت ایران

رتبه بندی و اعتبار سنجی بازرگان

1755

91

9

ثبت سفارش

1254

85

15

ثبت شناسه و گارانتی کالا

751

89

11

ثبت انبار و موجودی انبار

452

94

6

 

نمونه تیکت های ثبت شده به همراه پاسخ های ارائه شده در سامانه های مرکز:

سامانه نماد اعتماد الکترونیکی:

1- من به عنوان یک مصرف‌ کننده در وب ‌سایت کسب‌ وکار تخلفی مشاهده نمودم. می ‌خواستم گزارش شکایت در سامانه اینماد ثبت کنم. اما متوجه شدم برای ثبت شکایت باید حتما خرید انجام شده باشد. می‌خواستم پیشنهاد بدهم بخشی با عنوان ثبت نظرات و یا تخلفات در سامانه تعریف نمایید.

سلام. وقت به خیر

ممنون از دقت نظر شما

امکان ثبت نظرات و ثبت تخلفات کسب ‌‌وکار در شناسنامه اینماد وجود دارد. با کلیک روی لوگوی اینماد روی وب ‌سایت کسب‌ وکار، بخش مرتبط با این موضوع قابل مشاهده است،

2- برای خرید از کسب ‌وکار اینترنتی، لوگوی اینماد روی وب ‌سایت مشاهده ننمودم. بهتر نیست برای اطمینان بیشتر مصرف‌ کنندگان، فهرستی از کسب ‌وکارهای دارای نماد انتشار دهید؟

سلام. وقت به خیر

این فهرست از طریق سامانه اینماد قابل دستیابی است.

3- می‌ خواهم با کسب ‌وکار اینترنتی دارای نماد، تماس بگیرم. شماره ‌های درج شده در وب‌سایت پاسخگو نیستند. چرا رویه‌ای برای اخذ تلفن ثابت کسب‌وکار وجود ندارد؟

 سلام. وقت به خیر

تلفن ثابت کسب  ‌وکار در فرآیند ثبت اطلاعات دامنه در سامانه اینماد گرفته ‌شده و احراز می شود. برای مشاهده اطلاعات تلفن ثابت کسب ‌وکار به شناسنامه اینماد که با کلیک روی لوگو قابل دستیابی است، مراجعه نمایید.

4- می ‌خواهم برای ثبت نام در سامانه اینماد اقدام کنم. نیاز به مشاوره دارم. آیا فایل راهنما برای ثبت اطلاعات وجود ندارد؟

سلام. وقت به خیر

در صفحه ورود به پنل کاربری، راهنمای ثبت‌نام با عنوان «دریافت راهنمای ثبت‌نام» درج شد‌ه‌است. در این فایل راهنمایی کامل برای ثبت نام وجود دارد.

5- براي ورود به فرايند رتبه‌ بندي و دريافت ستاره‌ هاي اينماد نياز به راهنمايي دارم. بهتر است فایل راهنما در این زمینه تدوین شود

سلام. وقت به خیر

با مراجعه به وب ‌سايت ecrating.ir  بخش راهنما و سوالات متداول پاسخ سوال خود را دريافت نماييد.

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد):

1- برای ثبت نام در ستاد نیاز به خرید توکن هست؟

سلام و وقت بخیر

جهت تکمیل و فعالسازی پروفایل خود، نیاز به توکن و گواهی امضای الکترونیکی دارید.

2- با سلام. در پایان مراحل ثبت نام، با وجود این که نوع کسب و کار را مشخص کرده ام، با پیغام «نوع کسب وکار را مشخص نمایید» مواجه می شوم. علت چیست؟

سلام و وقت بخیر

در بخش «اطلاعات تکمیلی» و در سربرگ «مجوزها»، ردیف جدید را اضافه کرده و مجوز مورد نظر را مطابق با لیست سامانه انتخاب و ثبت نمایید. سپس کلید «پیوست مجوز» را انتخاب کرده و تصویر را (با فرمت های مجاز سامانه) بار گذاری نمایید.

3- سلام  تامین کننده خدمات و خدمات مشاوره هستم. چطور کد خدمت را به صفحه ی خودم اضافه کنم؟

سلام و احترام. از منوهای سمت راست کارتابل خود، گزینه «کالا و خدمات قابل ارائه» و سپس گزینه ی «خدمت» را انتخاب کرده و سپس در این فرم، می توانید کد خدمات مورد نظر را اضافه نمایید.

سامانه جامع تجارت ایران

1- سلام برای دریافت توکن سامانه جامع تجارت، «نوع گواهی» باید چه گزینه‌ ای انتخاب کنم؟

سلام. وقت بخیر.

 تمامی کاربران سامانه جامع تجارت (حقیقی یا حقوقی، دولتی یا غیردولتی) باید نوع گواهی را متقاضی مستقل (شخص حقیقی) انتخاب نمایند.

2- موقع ثبت پیش فاکتور با پیغام" لطفا در درج اطلاعات دقت فرمایید ممکن است این پیش فاکتور توسط شمایا شخص دیگری قبلا وارد سیستم شده باشد" مواجه شدم. علت چیست؟

سلام وقت بخیر.

سامانه جامع تجارت ایران اجازه ثبت همزمان دو پرونده با شماره پیش فاکتور های مشابه را نمی دهد. کاربر باید وارد مدیریت پرونده شود و پرونده های خود را بررسی نماید.

3- هنگام استفاده از فایل اکسل برای درج اقلام کالایی، با مشکل مواجه شدم؟

سلام وقت بخیر.

درصورت استفاده از فایل اکسل باید نسخه ی اکسل کاربر 2010 به بالا باشد. در فایل اکسل یک سری از فيلدها به صورت " combo box " هستند که کاربر در ميان گزینه ها باید یک مورد را انتخاب کند و نباید در سلول مورد نظر تایپ انجام دهد. همچنين اگر چندین ردیف کالایي وجود دارد نباید در این گونه سلول ها از عمل دراگ کردن استفاده کند باید اطلاعات تمامی این سلولها در ليست مربوط انتخاب گردد.

4- سلام موقع ثبت منشأ ارز پیغام خطای «مبلغ حمل واردشده باید کوچک ‌تر مساوی هزینه حمل واردشده در ثبت سفارش باشد.» نمایش داده می‌شود، علت چیه؟

سلام و وقت بخیر.

مجموع هزینه حمل واردشده در تمام منشأ ارزها باید کوچک ‌تر مساوی مبلغ هزینه حمل در ثبت سفارش باشد. درصورتی‌که مبلغ کرایه حمل واردشده از سقف گفته ‌شده بیشتر باشد امکان ثبت منشأ ارز نخواهد بود. چنانچه اطلاعات سند حمل اشتباه درج ‌شده است باید موضوع از بانک عامل پیگیری گردد و چنانچه اطلاعات ثبت سفارش اشتباه است ابتدا باید نسبت به ویرایش و اصلاح ثبت سفارش اقدام گردد و سپس منشأ ارز ثبت گردد.

مرکز میانی عام

1- با سلام فرمهاي سازمان امور مالياتي براي من ارسال شده است لطفا منو راهنمايي كنيد كه چه اقداماتي بايد بكنم؟

سلام و احترام. فرم ارسال شده برای اخذ گواهی امضای دیجیتال برای کار با سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی می باشد. برای این کار مراحل ذیل را انجام دهید:

توکن را از مراکزی که در جدول فوق معرفی شده اند تهیه کنید.

فرم ارسال شده را تکمیل کنید.

فرم تکمیل شده را به همراه توکن و مدارک مندرج در صفحه دوم به یکی از دفاتر اسناد رسمی معرفی شده در سایت سازمان امور مالیاتی به آدرس (http://tax.gov.ir) تحویل فرمایید.

2- در مورد توكنهاي شباب از کدام مركز باید سوال کنم؟

سلام و احترام. تجار، بازرگانان، صاحبان كارت بازرگاني و نمايندگان آنها برای استفاده از توکن شباب می توانند با مراکز ذیل تماس بگیرند:

سامانه شباب: http://www.shabaab.ir

شرکت ارتباطات فرهنگ آزما: http://www.azmagroup.com

شماره تماس : 81571

3- سلام. برای استفاده از سرویس مهر زمانی در سامانه ‌های دستگاه ‌های اجرایی کشور، چه اقدامی باید انجام بدیم؟

سلام و احترام. در اولین مرحله درخواست استفاده از این سرویس باید شامل معرفی نماینده مطلع سازمان، نام سامانه و شرح مختصری از کاربرد و تعداد کاربران برای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال گردد. کارشناسان مرکز میانی عام پس از بررسی درخواست جهت ارائه مشاوره با شما تماس خوهند گرفت.