چاپ        ارسال به دوست

مرکز راهبری و پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی با خدمات
روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

مرکز پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی راه اندازی شد

مرکز پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی با خدمات "مرکز تماس" و "سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت" راه اندازی شد.

با توجه به اهمیت و استفاده روزافزون از گواهی الکترونیکی، مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام اقدام به راه اندازی "مرکز پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی" با خدمات "مرکز تماس" و "سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت" نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سرکار خانم جعفری معاون مرکز میانی عام، ضمن اعلام خبر راه اندازی "مرکز پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی" با خدمات "مرکز تماس" و "سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت" جهت پشتیبانی متقاضیان و دارندگان گواهی امضای الکترونیکی، اعلام نمودند که از ابتدای راه اندازی زیرساخت کلید عمومی در کشور در مجموع بیش از یک میلیون و سیصد هزار گواهی امضای الکترونیکی برای کاربران نهایی صادر شده و با توجه به تلاش های صورت گرفته در سال 1398در راستای توسعه کاربری گواهی امضای الکترونیکی در کشور و افزایش تعداد سامانه های مجهز به زیرساخت کلید عمومی، تعداد گواهی های صادر شده برای کاربران نهایی در سال 1399 حدود 590 هزار فقره بوده که نسبت به سال قبل، رشدی 224 درصدی را نشان می دهد.


به گفته ایشان، مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام همواره تلاش نموده تا با ارائه خدمات تسهیل و تسریع کننده نظیر صدور نیمه حضوری و تمدید غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی، در خدمت متقاضیان و کاربران امضای الکترونیکی در کشور باشد و در این گام نیز، جهت تسهیل و تسریع در پشتیبانی دارندگان و متقاضیان دریافت گواهی امضای الکترونیکی، "مرکز تماس" و "سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت" راه اندازی گردیدند.

ایشان در ادامه افزودند: سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت، به منظور ثبت سوالات متقاضیان در فرآیند صدور گواهی الکترونیکی ایجاد گردیده و بصورت غیرحضوری پاسخگوی سوالات و ارائه دهنده راهنمایی های لازم می باشد که در نتیجه، با تسهیل در رفع مشکلات متقاضیان، افزایش رضایت مندی کاربران و همچنین امکان رصد مشکلات برای مدیران و راهبران سامانه را فراهم می‌ آورد. این سامانه هم اکنون از طریق پورتال مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام به آدرس gica.ir در دسترس عموم مردم قرار دارد.

همچنین با راه اندازی مرکز تماس، ابهامات و سوالات و مشکلات احتمالی مربوط به متقاضیان گواهی الکترونیکی در کوتاهترین زمان پاسخ داده می شود ولذا کاهش تعداد تماس‌ های از دست رفته را در پی خو‌اهد داشت. بدین ترتیب با ارائه راهنمایی به متقاضیان و دارندگان گواهی الکترونیکی، موجبات تسهیل و تسریع در فرآیند پشتیبانی حاصل خواهد شد. این مرکز تماس، با شماره تلفن 91017020-021 در حال حاضر طی روزهای شنبه الی پنج شنبه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر جهت ارائه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات، در خدمت عموم مردم می باشد.


٠٩:٢٧ - شنبه ١٣ تير ١٤٠٠    /    شماره : ٤١٨    /    تعداد نمایش : ١٦٥٠٧