چاپ        ارسال به دوست

حضور مؤثر کسب و کارهای الکترونیکی در روزهای شیوع ویروس کرونا
روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

حضور مؤثر کسب و کارهای الکترونیکی در روزهای شیوع کرونا

حضور مؤثر

کسب و کارهای الکترونیکی در روزهای شیوع ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کسب‌ و کارهای الکترونیکی در روزهای پایانی سال و در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه می ‌کنند، با وجود سختی‌ های تأمین کالا در حال خدمت ‌رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند. امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف‌ کنندگان به ارمغان آورده است. اما در این شرایط، کسب‌ و کارهای الکترونیکی باید با دقت مضاعفی حقوق مصرف‌ کنندگان را در تأمین کالاهای مرتبط با بهداشت فردی رعایت نمایند. منظور، کالاهای بهداشتی است که کسب و کارهای الکترونیکی اجازه عرضه و فروش آن را در فضای مجازی دارند.

در ادامه توصیه ‌هایی به کسب‌ و کارهای الکترونیکی برای فعالیت در شرایط بحرانی مقابله با ویروس کرونا ارائه شده است:

1- کارکنان کسب و کار الکترونیکی حتی الامکان از مسافرت به شهرهای آلوده اعلام شده از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا، خودداری نمایند.

2- کسب و کارهایی که به صورت پلتفرم ارائه خدمت می ‌نمایند موظف به کنترل قیمت کالاهای بهداشتی عرضه شده برای مقابله با ویروس ‌هستند. این کالاها با توجه به نیاز جامعه نباید با قیمت ‌های نامتعارف عرضه شوند.

3- با توجه به محدودیت کالاهای بهداشتی مقابله با ویروس، لازم است سقف معینی برای تعداد کالاهای سفارش داده شده تعریف شود و امکان ثبت سفارش برای تعداد بالایی از این اقلام وجود نداشته باشد.

4- با وجود عدم اثبات امکان انتقال ویروس ازکالاهای وارداتی و طی زمان مشخصی در انبار کسب و کار یا تأمین کننده، لازم است کسب‌ و کارها، محیط نگهداری کالاها و انبار خود را به طرز مناسبی ضدعفونی و گندزدایی نمایند.

5- کسب‌ و کارهایی که در قالب پلتفرم، مبادرت به عرضه کالا می‌ نمایند لازم است نظارت‌ های ویژه و مستمر در زمینه عدم ارائه کالاهای تقلبی و غیربهداشتی مقابله با ویروس داشته‌ باشند و در صورت مشاهده تخلف، ضمن توقف عرضه کالای تقلبی، برخورد جدی با تأمین‌ کننده داشته باشند.

6- کسب‌ و کارهای الکترونیکی لازم است دقت کافی در ارائه کالاهای بهداشتی مقابله با ویروس داشته باشند و از فروش کالاهایی که موجودی ندارند، خودداری نمایند.

7- با هدف ترویج استفاده از محصولات بهداشتی برای مقابله با ویروس و در نظر گرفتن نیازمندی های موجود در سطح جامعه، توصیه می شود در صورت تبلیغ یک محصول بهداشتی، هزینه کمتری برای تبلیغ آن از سفارش دهنده تبلیغ در نظر گرفته شود.

8- کسب‌ و کار لازم است در زمان بسته بندی و ارسال بسته ‌های سفارشی به درب منازل، نکات و توصیه های بهداشتی را رعایت نماید.

فراموش نکنیم در شرایط فعلی، کسب‌ و کارهای الکترونیکی همانند سایر گروه‌های جامعه می‌ توانند با همدلی و حمایت از یکدیگر دوران گذار از این بحران را با آسیب های کمتری طی نمایند. به طور مثال می‌ توان به استفاده از ظرفیت کسب ‌و کارهایی که در شرایط فعلی دچار مشکل شده‌اند یا ایجاد شرایط استخدام موقت برای نیروهای تعدیل شده کسب و کارهای دیگر اشاره نمود. امید است با همیاری و تعامل مناسب، این بحران پشت سر گذاشته شود.


١٠:٢٦ - دوشنبه ١٩ اسفند ١٣٩٨    /    شماره : ٣٥٥    /    تعداد نمایش : ٣٥٠٢٨