چاپ        ارسال به دوست

چالش های مالیاتی کسب و کارهای الکترونیکی
روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

بررسی چالش‌ های کسب و کارهای الکترونیکی در حوزه پرداخت مالیات

بررسی چالش‌ های کسب­ و کارهای الکترونیکی

در حوزه پرداخت مالیات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز با بررسی «ویژگی­ های کسب و کارهای الکترونیکی» و در راستای هدایت رفتار ذینفعان و کنترل برخی چالش‌ های موجود، اقدام به تهیه پیش نویس سند «بررسی چالش‌ های مالیاتی کسب ­و کارهای الکترونیکی» و انتشار آن به منظور کسب نظرات ارزشمند صاحبنظران نموده است.

طبق تعاریف موجود، مالیات، در واقع مقدار پول یا مالی است که کسب­ و کارها و شهروندان هر کشوری طبق قانون برای اداره امور کشور یا تأمین کالاها و خدمات عمومی از جمله امنیت، دفاع همگانی، عمران و آبادانی به دولت می پردازند. کسب­ و کارهای الکترونیکی به دلیل تفاوت در بستر معامله به نسبت کسب و کارهای سنتی دارای ویژگی­ های خاصی در زمینه درآمدها، هزینه ­ها و ... می ‌باشند که باعث تمایز آن­ها در محاسبه مالیات می ­شود.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد با بررسی «ویژگی­ های کسب و کارهای الکترونیکی»، در راستای هدایت رفتار ذینفعان و کنترل برخی چالش‌ های موجود که ناشی از فقدان قوانین مرتبط است، گامی رو به جلو برداشته و در این مرحله، چالش‌ های موجود و راهکارهای پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و پیش نویس سند «بررسی چالش‌ های مالیاتی کسب ­و کارهای الکترونیکی» را تهیه نموده است.

لذا از صاحبنظران و خبرگان محترم دعوت به عمل می‌ آید تا پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود در خصوص سند مذکور را به پست الکترونیکی suggestions@enamad.ir ارسال و با این مشارکت ارزشمند خود، مرکز را در تدوین هر چه بهتر این سند یاری فرمایند.

دانلود پیش نویس سند «بررسی چالش‌ های مالیاتی کسب ­و کارهای الکترونیکی»


١٦:٣٧ - يکشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٨    /    شماره : ٣٤٨    /    تعداد نمایش : ٤٤٥٨