اطلاعیه:
اعلام امتیازات رتبه بندی
کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی
به گزارش روابط
عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در
حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف فرهنگ سازی و کمک به
ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه
مصرف کنندگان و خریداران، در نخستین گام اجرایی به تدوین شاخص ها و امتیازدهی
نحوه پاسخگویی به شکایات دریافتی توسط کسب و کارها پرداخت. در این گام نحوه
تعامل بیش از پنجاه هزار کسب و کار با مشتریان در قبال شکایات دریافتی، نظارت و
امتیازدهی گردید و کسب و کارها از امتیازهای دریافتی خود مطلع شدند. همچنین در گام
دوم اجرای طرح مذکور، این مرکز به توسعه شاخص های رتبه بندی و امتیازدهی در سایر
حوزه های مرتبط با عملکرد کسب و کار از جمله سوابق و توانمندی کسب و کار پرداخت .
حال در گام سوم
اجرا، این مرکز ضمن تشکر از همراهی و همکاری تمامی ذی نفعان این طرح از جمله کسب
و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نظر دارد از ابتدای مهرماه سال جاری،
امتیازات دریافتی کسب و کارها در دو محور سوابق عملکرد (در این فاز صرفاً شاخص های
مسئولیت پذیری مالی، پاسخگویی به شکایات و سوابق تخلفات) و توانمندی (در این فاز
صرفاً شاخص توانمندی مالی) را به طور عمومی در پروفایل اینماد مرتبط با هر کسب و
کار نمایش دهد.
لذا کسب و کارهای محترم می توانند در فرصت باقی
مانده تا تاریخ مذکور، نسبت به ارتقاء و بهبود امتیازات خود در دو محور مذکور
اقدام نمایند. با توجه به اینکه امتیازات پاسخگویی به شکایات هر کسب و کار در کارتابل
اینماد وی قابل دسترس و مشاهده است، لذا هر کسب و کار می تواند با مراجعه به
کارتابل مذکور از امتیاز پاسخگویی به شکایات خود مطلع شده و از طریق پاسخگویی به
شکایات نسبت به ارتقا امتیاز خود در این حوزه اقدام نماید.
کسب و کارهای محترم
می توانند سوالات خود در این حوزه را از طریق پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir مطرح نمایند.