چاپ        ارسال به دوست

نماد اعتماد الکترونیکی
گفتگویی در حاشیه برگزاری الکامپ:

اقدامات انجام شده جهت تسهیل و تسریع اعطای نماد اعتماد الکترونیکی

.

گفتگویی در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ:

اقدامات انجام شده جهت تسهیل و تسریع اعطای نماد اعتماد الکترونیکی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، گفتگویی کوتاه در خصوص اقدامات انجام شده جهت تسهیل و تسریع اعطای نماد اعتماد الکترونیکی با خانم مهندس حاتمی، مدیر اجرایی پروژه نماد اعتماد الکترونیکی انجام شده که در ادامه به آن می پردازیم:

ایشان در تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشتند: در این راستا، اقداماتی صورت گرفته است که موجب کوتاه شدن زمان انتظار متقاضیان برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شده که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- به روز رسانی لیست کالا و خدمات در سامانه اینماد و ایجاد امکان استعلام الکترونیکی مجوزهای مرتبط با هر گروه کالا و خدمت

- اخذ تعهدنامه به صورت الکترونیکی

- امکان ارسال اطلاعات متقاضی نماد در صورت تمایل به IPG های معرفی شده در سامانه اینماد.

برای حمایت از کسب و کارهای نوپا، امکان اخذ نماد اعتماد الکترونیکی با چک لیستی ساده تر برای این گروه از کسب و کارها فراهم شده است. همچنین اجرای طرح حمایتی sandbox با هدف کمک به کسب و کارهای نوپا در دستور کار قرار گرفته است که جزئیات آن از طریق سامانه اینماد در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

در خصوص ایجاد تسهیلاتی برای خریداران و مشتریان کسب و کارهای الکترونیکی، فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات تغییراتی داشته و به موجب آن، ساده سازی فرآیند رسیدگی به شکایات هم برای فرد شاکی و هم برای صاحب امتیاز کسب و کار محقق شده است. البته پنل نظارت نیز از سال 1396 راه اندازی شده که در آن، دستگاه های تخصصی و نظارتی می توانند کسب و کارهای فعال در حوزه خود را مورد نظارت قرار دهند.


١٨:٢٠ - يکشنبه ٣٠ تير ١٣٩٨    /    شماره : ٣٠٣    /    تعداد نمایش : ٣٨٠٦٣