چاپ        ارسال به دوست

نشست مرکز با کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
برگزار شد:

نشست مرکز با کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

برگزار شد:

نشست مرکز با کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص

معرفی و نحوه تعامل سامانه های تجارت ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، طی نشستی که در روز شنبه پنجم اسفندماه پیرامون سامانه ‏های تجارت ایران برگزار گردید، مرکز میزبان کمیسیون تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود.

در این نشست، اعضایی از کمیسیون تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یا نمایندگان محترم آنها حضور داشتند که از جمله آنها می توان به نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران اشاره داشت. این نشست که با حضور آقای مهندس رهبری، رئیس محترم مرکز و معاونان محترم ایشان با هدف افزایش تشریک مساعی و استفاده از خرد جمعی برگزار گردید، منظومه سامانه ‏های تجارت ایران معرفی و نحوه تعامل سامانه‏ ها با یکدیگر ارائه گردید.

سامانه‏ های تجارت ایران مشتمل بر سامانه‏ های متعددی از جمله سامانه جامع تجارت، سامانه جامع مجوزها، سامانه‌ شناسه کالا، سامانه رهگیری کالا، سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، سامانه‌ یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری، سامانه جامع ارزی، سامانه جامع حمل و نقل، سامانه جامع و برخی سامانه ‏های دیگر می باشد. این سامانه‏ ها که بخشی از پروژه بزرگ دولت الکترونیک می ‏باشند، با هدف تسهیل و تسریع فرآیند تجارت، افزایش شفافیت و کاهش مفاسد اقتصادی ایجاد شده اند.




١٧:١٧ - دوشنبه ٦ اسفند ١٣٩٧    /    شماره : ٢٥٤    /    تعداد نمایش : ٣٦٢٩١