عنوان خدمت:

 بسترسازی و یکپارچه سازی الکترونیکی فرآیندهای تجارت

 شناسه خدمت:  13011968100

 مشخصات خدمت

شرح خدمت

سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه­ سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف ایجاد یک سامانه واحد جهت مدیریت فعالیت­ های تجاری بازرگانان و فعالان تجاری در حوزه ثبت اطلاعات مربوط به خرید و فروش کالا که منجر به مشاهده، پیگیری و جلوگیری از ورود تکراری اطلاعات مرتبط با فعالیت های تجاری می­ شود، توسعه یافته است. بر این اساس، سامانه جامع تجارت، در برگیرنده دو زیر سامانه تجارت فرامرزی و تجارت داخلی می ­باشد. در بخش تجارت فرامرزی، راه ­اندازی سامانه در حوزه واردات، صادرات و ترانزیت برنامه­ ریزی شده است که در فاز اول، تنها فرآیند ثبت سفارش کالاهای وارداتی که شامل عملیات تجاری، عملیات ارزی، عملیات گمرکی و عملیات لجستیک می ­­باشد، مورد هدف قرار گرفته است. سامانه جامع تجارت در حوزه تجارت فرامرزی خدماتی را به گروه­ های مختلف ذینفعان، شامل بازرگانان و سازمان­ ها و نهادهای مرتبط ارائه می نماید. خدمات ارائه شده به بازرگان شامل ثبت سفارش کالای وارداتی، ارسال درخواست مجوز به سازمان­های مجوزدهنده به صورت سیستمی، استعلام کارت بازرگانی به صورت سیستمی، تعیین منشا ارز بدون مراجعه حضوری به بانک، انتخاب نماینده، پیگیری پرونده ثبت سفارش، اخذ شناسه فروشنده خارجی و ... می ­باشد. به طور کلی اهداف، توسعه سامانه جامع تجارت فرامرزی شامل موارد زیر می ­باشد.

- بهبود مستمر فضای کسب و کار

- یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت

- هدایت مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی

مبارزه با قاچاق کالا

- استانداردسازي و هماهنگ‌سازي اسناد تجاري و ارائه راه‌كارهاي مديريت تبادل الكترونيكي آنها

- حذف فرآیندها و اسناد غیرضروری

- حذف حضور فیزیکی بازرگان و داده­ های تکراری

- اتصال به سامانه‏­های بین ‏المللی

- ایجاد شفافیت اطلاعاتی در فرآیندهای تجاری

- ارائه يک زيرساخت و بستر مناسب براي توسعه فرصت‌ هاي جديد تجاري و توزيع برابر اين فرصت ها در سطح جامعه در راستاي توسعه فضاي رقابت سالم براي تمام بازيگران اقتصادي كشور

- ارائه يک پلتفورم الکترونيکي امن، قابل اعتماد، شفاف و مبتني بر استانداردهاي باز به منظور تسهيل جريان تبادل اطلاعات و يکپارچه سازي خدمات دستگاه‌هاي دولتي در حوزه تجارت.

- ايجاد هماهنگي لازم در زمينه تسهيل الكترونيكي تجارت ميان دستگاه‌ هاي اجرايي ذي ‌ربط

نوع خدمت

   خدمت به شهروندان (G2C)

  خدمت به کسب و کار (G2B)

 خدمت به دیگردستگاه های دولتی (G2G)

نوع مخاطبین

- بازرگانانی که فعالیت تجاری در حوزه تولید، واردات و خرید و فروش کالا دارند.

- دستگاه ها و نهادهایی که نیاز به اطلاعات تجاری کشور دارند.

مدارک لازم برای انجام خدمت

- پیش فاکتور

- کلیه اطلاعات مورد نیاز (شامل اطلاعات هویتی و تجاری) در فرآیند تجاری که توسط دستگاه­های مختلف اعلام می­گردد.

 جزییات خدمت

آمار تعداد خدمت گیرندگان                

  خدمت گیرندگان در: ماه      فصل       سال

کلیه بازرگانان در حوزه تجارت خارجی - در حال حاضر 1600 بازرگان فعال در سامانه وجود دارد و در ماه به طور متوسط 30000 ثبت سفارش انجام می ­شود. تعداد کاربران در حال افزایش بوده و بر این اساس تعداد ثبت سفارش نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین آمار کاربران و خدمت ارائه شده نامحدود می ­باشد.

متوسط مدت زمان ارایه خدمت:

زمان ارائه خدمت وابسته به نوع درخواست و سازمان­های طرف درگیر می ­باشد.

تواتر

یکبار برای همیشه)به ازای هر محصول . . .  بار در: ماه   فصل     سال

هیچ محدودیتی برای ارائه خدمت به یک کاربر در سال وجود ندارد.

تعداد بار مراجعه حضوری

در صورت کامل نبودن مستندات بارگزاری شده توسط بازرگان در هنگام ثبت سفارش باید بازرگان به مرجع مربوطه برای تکمیل مستندات مراجعه نماید. بر این اساس  به جز موارد خاص ارائه خدمت بدون نیاز به حضور کاربر صورت میگیرد.

هزینه ارایه خدمت (ریال) به خدمت گیرندگان

مبلغ(مبالغ)

شماره حساب (های) بانکی

پرداخت بصورت الکترونیک

0

 

0

 

0

 

نحوه دسترسی به خدمت

آدرس دقیق و مستقیم خدمت در وبگاه در صورت الکترونیکی بودن همه یا بخشی از آن

www.ntsw.ir

مشاهده متن کامل شناسنامه