چاپ        ارسال به دوست

امکان تغییر وضعیت قرارداد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)
امکانپذیر شد:

قابلیت تغییر وضعیت قرارداد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

فراهم ‏شدن امکان تغییر وضعیت قرارداد­ در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

در راستای تکمیل مراحل اجرای الکترونیکی معاملات وفق ماده 50 قانون احکام دائمی برنامه ­های توسعه کشور، امکان تغییر وضعیت قرارداد مشتمل بر اصلاح، الحاق، فسخ، ابطال و خاتمه برای همه انواع معاملات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فراهم گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، آقای آرش عسکری،مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، از فراهم شدن قابلیت تغییر وضعیت قراردادهای منعقده در سامانه خبر دادند. ایشان افزودند، در راستای تکمیل مراحل اجرای الکترونیکی معاملات وفق ماده 50 قانون احکام دائمی برنامه ­های توسعه کشور، امکان تغییر وضعیت قرارداد مشتمل بر اصلاح، الحاق، فسخ، ابطال و خاتمه برای همه انواع معاملات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فراهم گردیده است.

با ایجاد این امکان، برای انجام تغییر وضعیت قرارداد­های منعقده ­در سامانه لازم است علاوه بر درج اقلام اطلاعاتی مربوط به رویداد تغییر وضعیت قرارداد، در صورت وجود اسناد مربوطه نیز با به کارگیری امضای الکترونیکی اشخاص مجاز (اعم از یک طرف یا سایر طرف ‌های قرارداد) در سامانه بارگذاری گردند. برنامه امضای دیجیتال و سند راهنمای استفاده از برنامه امضای دیجیتال جهت درج امضای الکترونیکی اشخاص مجاز، در سایت سامانه و بخش امضای الکترونیکی و آموزش در دسترس می باشد.


آرش عسکری اضافه کردند، با ایجاد این قابلیت، اجرای الکترونیکی تمام مراحل معاملات که در ماده 50 قانون احکام دائمی برنامه­های توسعه کشور ذکر شده است، اعم از درخواست، استعلام، فراخوان، توزیع و دریافت اسناد، گشایش الکترونيکی پاکت ‌ها یا پیشنهادها، انعقاد قرارداد، داد و ستد وجوه و تضامين، الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت پوشش داده شده و امکان بررسی آخرین وضعیت قرارداد برای کاربران سامانه فراهم گردیده است. سند راهنمای بهره­ برداری از این امکان در وب ‏سایت سامانه به آدرس setadiran.ir لینک "آموزش"-"مستندات تغییر وضعیت قرارداد" در دسترس می باشد.

مدیریت سامانه تاکید نمودند کلیه دستگاه­ های مشمول سامانه، ضمن بهره مندی از این قابلیت جدید، موضوع را به همکاران محترم تحت مدیریت و دستگاه های تابعه ابلاغ و همچنین به کاربران بخش خصوصی شامل تأمین کنندگان، مناقصه گران و مزایده گران اطلاع ­رسانی فرمایند.

ایشان اعلام نمودند این قابلیت توسط دبیر محترم کارگروه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موضوع بند 11 مصوبه شماره 16145/ت53525هـ مورخ 1396/02/16 هیات محترم دولت، به کلیه کاربران سامانه طی نامه شماره 1/147683 مورخ 1399/10/17 جهت بهره برداری ابلاغ گردیده و مرکز راهبری و پشتیبانی سامانه با شماره ­های 1456-021 و 41934-021 آماده پاسخگویی به تمامی سوالات کلیه کاربران می ‏باشد.


١١:٥٧ - شنبه ٢٧ دی ١٣٩٩    /    شماره : ٣٩٤    /    تعداد نمایش : ٥٧٠